
De medewerkers van Sanos zetten zich allen in om de beste zorg te bieden. Toch is het mogelijk dat u niet tevreden bent over de door ons geboden zorg. Zo kunt u bijvoorbeeld een klacht hebben over de manier waarop een medewerker met hem of haar omgaat. Of waren er van tevoren andere verwachtingen over de zorg / behandeling en is het vervolgens anders gelopen. We raden u aan daar niet mee rond te blijven lopen maar uw klacht te melden. Hieronder informeren we graag over hoe dat kan.
Wij maken onderscheid tussen: 1. klachtopvang en klachtbemiddeling/behandeling door een klachtenfunctionaris.
1. Klachtopvang
U meldt en bespreekt de klacht met de medewerker van Sanos, op wie de klacht betrekking heeft of zijn/haar leidinggevende. Voor uzelf kan het goed zijn hierbij het volgende in gedachten te houden:
Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren komen we hopelijk snel tot een oplossing. U kunt bellen met de praktijk op 0172 769157 of een mail sturen naar info@sanos.nl.
2. Klachtbemiddeling/behandeling door de klachtenfunctionaris
Heeft de klachtopvang uw onvrede niet weggenomen of wilt u rechtstreeks (zonder klachtopvang) een klacht indienen? In dat geval kunt u uw klacht telefonisch of schriftelijk indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Sanos.
De klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen in uw klacht.
De klachtenfunctionaris is bereikbaar via onderstaande gegevens:
CBKZ t.a.v. klachtenfunctionaris Sanos.
Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem
Tel. 0183-682829
E-mail: klachten@cbkz.nl
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van de klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van door uzelf ingeschakelde bijstand en advies voor uw eigen rekening zijn.
Wilt u meer weten?
Deze informatie geeft een antwoord op de belangrijkste vragen over uw klachtmogelijkheden. Voor een uitgebreid antwoord verwijzen wij naar het door ons gehanteerde klachtenreglement. Dit reglement kunt u hier downloaden.
Sanos rugzorg kent zelf een klachtenformulier. Het indienen van een klacht kan via onderstaand formulier of via info@sanos.nl of bel ons op 0172 769157
-----------------
Aangezien de landelijke beroepsgroep van chiropractoren (NCA) ook een regeling heeft via CBKZ, leest u hieronder nog wat aanvullende informatie.
Klachten en geschillen
Uw chiropractor hoort het uiteraard graag als u tevreden bent over behandeling en de resultaten. Het kan helaas ook voorkomen dat u een andere ervaring hebt, ook dan is het belangrijk dat u uw mening of klacht naar voren brengt. Bijvoorbeeld:
Uw melding wordt altijd geregistreerd en kan aanleiding zijn tot een maatregel ter verbetering van de hulpverlening
Klachtenfunctionaris NCA:
Dagelijks te bereiken voor patiënten en chiropractoren op het volgende telefoonnummer:
088 – 024 51 66 of via e-mail: klachtennca@cbkz.nl